M line
 
M line - Hier lees je alles over de garantie op je M line producten. Registreer hier je producten om de garantie te verlengen.

Advies nodig?
Bel met M line of maak een afspraak met een verdeler.

Maak een afspraak

100 dagen omruilgarantie
In alle rust je matras uitproberen!

Garantie

Als basis geldt er een wettelijke garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor verschilende producten geldt ook een fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Naast de wettelijke garantie heb je op je M line producten een door ons aangeboden standaard fabrieksgarantie variërend per product, deze garantie wordt gespecificeerd op de desbetreffende productpagina. De fabrieksgarantie wordt hieronder en in het garantiecertificaat beschreven. Wil je deze garantie uitbreiden dan kun je je aankoop kosteloos registreren via dit formulier.

Garantie op M line matrassen*

  • Standaard 1 jaar volledige garantie op de tijk.
  • Voor de kern van de Cool Motion en Slow Motion 1 en 2-matrassen, TeamNL en Slow Motion Xtra matrassen geldt een standaard garantieperiode van 2 jaar, wat verlengd wordt tot 5 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 2 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de nieuwwaarde om te gebruiken voor een vervangend product:
    • Na 2 jaar en tot 3 jaar na factuurdatum: 75% vergoeding;
    • Na 3 jaar en tot 4 jaar na factuurdatum: 50% vergoeding;
    • Na 4 jaar en tot 5 jaar na factuurdatum: 25% vergoeding.
  • Voor de kern van de Cool Motion, Slow Motion en Iconic 3/4/5/6/7/8 en Green Motion matrassen geldt een standaard garantieperiode van 5 jaar, wat verlengd wordt tot 10 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 5 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de aanschafprijs om te gebruiken voor een vervangend product:
    • Na 5 jaar en tot 6 jaar na factuurdatum: 80% vergoeding;
    • Na 6 jaar en tot 7 jaar na factuurdatum: 60% vergoeding;
    • Na 7 jaar en tot 8 jaar na factuurdatum: 40% vergoeding;
    • Na 8 jaar en tot 9 jaar na factuurdatum: 20% vergoeding;
    • Na 9 jaar en tot 10 jaar na factuurdatum: 10% vergoeding.

Registreer je matras om de garantie te verlengen.

 

Voor de Wave en Wave Light matrassen gelden de volgende voorwaarden:

  • Op de kernmaterialen van de Wave matrassenheb je 10 jaar garantie. De garantietermijn gaat in op de aankoopdatum die vermeld staat op de factuur. Om recht te hebben op deze garantie dien je eerst met ons contact op te nemen. Dit doe je door een e-mail te sturen naar info@wavebymline.nl, of te bellen naar het verkooppunt waar je Wave hebt aangeschaft
  • Deze 10 jaar garantie is geldig in het geval van:
    • Scheuren, meer dan 10% hoogteverlies of beschadigingen van het schuim, die ontstaan zijn bij normaal huishoudelijk gebruik van Wave.
    • Productionele gebreken aan de rits.
    • Originele aankoopbon aantoonbaar.

Garantie M line topmatrassen/toppers*

  • Voor de kern van de toppers geldt een standaard garantieperiode van 2 jaar, wat verlengd wordt tot 5 jaar wanneer je het product bij ons registreert. Na 2 jaar ontvang je bij garantiegevallen een percentage van de nieuwwaarde om te gebruiken voor een vervangend product:
    • Na 2 jaar en tot 3 jaar na factuurdatum: 75% vergoeding;
    • Na 3 jaar en tot 4 jaar na factuurdatum: 50% vergoeding;
    • Na 4 jaar en tot 5 jaar na factuurdatum: 25% vergoeding.

Garantie M line dekbedden en kussens*

  • Op dekbedden wordt 2 jaar volledige garantie gegeven.
  • Op kussens wordt 3 jaar garantie gegeven na online registratie van het product. De eerste 2 jaar zijn volledig, is dit 50%, berekend als percentage van de oorspronkelijke aanschafprijs.

Garantie M line textiel*

  • Standaard 1 jaar volledig garantie.

Garantie M line bedbodems en boxsprings*

  • Standaard 25 jaar garantie op draad- en framebreuk.
  • Standaard 2 jaar garantie op motoren en elektronica.
  • Standaard 1 jaar garantie voor materiaal- en fabricagefouten op stoffen.

Garantie showroommodellen*

  • 2 jaar garantie op showroommodellen. Elektronica, motoren en stoffen vallen buiten de garantie. Het verlengen van de garantie d.m.v. registratie is hierbij niet mogelijk.

* Lees meer over de garantie op M line producten in onze volledige garantievoorwaarden: 

Download garantievoorwaarden

 

M line biedt voor M line matrassen 100 dagen omruilgarantie. Indien het matras bij de koper niet aan de verwachting voldoet, kan hij of zij het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type matras. Om gebruik te maken van de 100 dagen omruilgarantie kun je contact opnemen met de M line dealer waar het matras is aangeschaft of, bij aankoop via de M line shop, onze klantenservice.

Het recht op omruilgarantie wordt verleend, indien aan onderstaande voorwaarden is voldaan:

  • De ’100 dagen omruilgarantie’ geldt op alle 1-persoons Iconic, Slow, Cool en Green Motion matrassen, dit zijn matrassen/matraskernen tot en met 100 cm. De duo/twin cover valt niet onder deze garantie.
  • Voor aankopen via de M line webshop geldt dat een matras pas na 30 dagen proefslapen geretourneerd kan worden. 
  • De aanspraak op de ’100 dagen omruilgarantie’ dient de koper in te dienen bij de M line dealer waar de koper het desbetreffende M line matras heeft gekocht. In het geval van een online aankoop op de webshop van M line kun je contact opnemen met onze klantenservice.
  • Om aanspraak te maken op de 100 dagen omruilgarantie dien je de originele aankoopbon / factuur als bewijs te kunnen tonen.
  • De omruiling moet plaatsvinden binnen 100 dagen na levering van de matrassen.
  • Het matras dient fatsoenlijk en schoon te worden aangeleverd.
  • De koper kan eenmalig gebruikmaken van de 100 dagen omruilgarantie.
  • De koper dient een ander type M line matras uit te kiezen uit de collectie van de M line, waar de koper het desbetreffende M line matras heeft gekocht. Mocht er een verschil in kosten zijn, dan wordt dit verrekend. Vraag naar de voorwaarden hiervoor bij de M line dealer.
  • Er worden per omgeruild matras kosten in rekening gebracht t.b.v. administratie-, transport- en verwerking. De kosten voor het omruilen van een M line matras binnen de 100-dagen omruilgarantie kun je opvragen bij je M line dealer. Als je via de shop hebt besteld worden er €75,- omruilkosten berekend.
  • De garantie geldt niet op boxspringkernen en toppers.

100 dagen proefslapen geldt exclusief op het Medical Motion matras. Bij een nieuw matras heeft het lichaam namelijk tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen, pak dus 100 dagen proefslapen bij de Medical Motion nog om te beoordelen of dit je klachten vermindert. 

Voor het proefslapen stellen wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt, per bestelling, eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
  • De 100 proefdagen zijn van toepassing op één bestelling per adres/of klant met een maximum van twee éénpersoonsmatrassen.
  • Heb je het Medical Motion matras al eens eerder uitgeprobeerd en geretourneerd? Dan vervalt het recht om het matras 100 dagen gratis uit te proberen. Het nieuwe matras valt dan enkel onder het herroepingsrecht.
  • De ontbindingstermijn verstrijkt om middernacht op de 100e dag na de dag waarop het matras is geleverd. Het recht dient binnen deze periode te worden uitgeoefend en bij de M line klantenservice kenbaar gemaakt te worden.
  • Wij nemen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen aan.
  • De ingangsdatum van de 10 jaar garantie blijft de dag van aankoop van het eerste matras.
  • In deze periode kun je slechts eenmaal een matras bestellen en annuleren.
  • Indien je jouw matras met gegronde klachten terugstuurt en een vervangend matras ontvangt, gaat de proefperiode opnieuw in vanaf de dag dat je jouw vervangend matras ontvangt.

Is de Medical Motion toch niet perfect voor jou? Neem dan contact met ons op, we komen dan het matras gratis ophalen en je krijgt jouw aankoopbedrag terug.

Geen antwoord
op je vraag?
Neem dan contact op met:

Bij vragen over producten


M line Klantenservice:
Op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur.
Op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

Tel: +32 380 835 09
E-mail: klantenservice@mline.be


Contact voor bedrijven:
Tel: 0413-243051
E-mail: info@mline.nl

Ervaar de M line collectie


zoek je M line verdeler

Deze site is onderdeel van Beter Bed B.V., handelend ten behoeve van: DBC Nederland B.V.

Linie 27, 5405 AR Uden
KvK-nummer: 160.62.358
Btw-nummer: NL009205093B01

Mline.be maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn, daarnaast willen we graag jouw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je beter en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?