Direct naar tekst

Een koekje voor het slapen gaan?

M line plaatst functionele, analytische en marketing cookies. Dankzij functionele cookies werkt de website goed, terwijl de analytische cookies ons helpen om de website te verbeteren. Via de marketing cookies kunnen we jouw interactie met ons binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we legitiem en belangrijk, anoniem. Meer weten? Lees Bekijk dit overzicht voor alle cookieinstellingen en lees hier onze privacy policy. Door te accepteren geef je toestemming voor onze marketing cookies. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.

M line - Veelgestelde vragen over producten, onderhoud en vervanging.

Productvragen

Moet ik mijn matras / topper omdraaien?

M line raadt aan om 1x per 3 maanden het matras om te draaien, hierbij dien je het hoofd- naar het voeteneinde te draaien. Let erop dat je nooit de onderzijde boven legt. Regelmatig draaien helpt met het verlengen van de levensduur van je matras.

 

Wanneer gebruik ik een molton/matrasbeschermer?

Een molton of matrasbeschermer, zoals de M line Smart Cover, raden wij aan voor ieder matras. Een beschermer verbetert de vochtregulatie en levensduur van het matras.

 

Er zit een kuil in mijn matras, hoe los ik dit op?

Bij kuilen tot 2 cm kunt je het matras omdraaien, het traagschuim in de M line krijgt dan de kans zich te herstellen. Bij kuilen dieper dan 2cm of continuerende problemen, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Hoe maak ik de vlek op mijn matras, kussen of topper schoon?

Je kunt je tijk van matras, topper of kussen in de wasmachine wassen tot een temperatuur van 60 graden. Was deze binnenstebuiten en met gesloten rits. De tijk mag niet in de droger. Als je een nieuwe tijk wenst te bestellen of als de vlek doorgedrongen is tot in de kern van het kussen of matras en niet schoon te maken is met een vochtige doek, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Mijn matras verschuift, hoe los ik dit op?

Een anti slip mat houdt deze verschuivingen tegen, deze kun je o.a. bij onze dealers aanschaffen.

 

Mijn topper verschuift, hoe los ik dit op?

Een matrasonderlegger houdt deze verschuivingen tegen, deze kun je o.a. bij onze dealers aanschaffen.

 

Het matras / topper ruikt vreemd, hoe haal ik de geur weg?

Om van de verschillende lagen van een matras één geheel te maken worden deze aan elkaar gelijmd. Als het matras voordat deze verpakt is niet genoeg gelucht heeft dan kan het zijn dat de geuren van deze lijm tijdens gebruik vrij komen. Deze geur is niet schadelijk voor de gezondheid. Je kunt dit oplossen door zowel het matras als de kamer goed te laten luchten, binnen uiterlijk 2 weken moet de geur weg zijn. Mocht je de geur als te ernstig beschouwen of als je er klachten zoals hoofdpijn van krijgt, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Hoe verleng ik de levensduur van mijn matras?

Om de levensduur van je matras te verlengen is het belangrijk dat je zowel de kamer als het matras goed laat doorluchten. Dus sla de deken open en zet regelmatig een raam of deur op je kamer open. Het vocht dat je verliest tijdens het slapen dient te kunnen ontsnappen uit het matras. Daarnaast voorkomt om de 2 maanden de matras omdraaien (het boveneind naar het voeteneind verplaatsen) kuilvorming in het matras.

 

Wat zijn de wasvoorschriften voor mijn tijk/hoeslaken/kussensloop?

Je kunt je tijk, hoeslaken of kussensloop tot 60 graden wassen, doe dit binnenstebuiten (wanneer mogelijk) en met een dichte rits. Bedtextiel kan in de droger, de tijk niet. Onze hoofdkussens kunnen niet in de wasmachine.

 

Kan ik mijn matras of topper stofzuigen

Het afborstelen van een M line matras of topper volstaat, uitkloppen of stofzuigen raden we af.

Wanneer moet mijn matras vervangen worden?

De gemiddelde levensduur van een matras bedraagt 10 jaar, mede afhankelijk van de intensiteit van het gebruik en hoe het matras onderhouden is. In de praktijk worden matrassen vaak vervangen op het moment dat er zich klachten voordoen.

 

Wanneer moet mijn kussen vervangen worden?

Een kussen gaat gemiddeld tot 5 jaar mee, mede afhankelijk van de intensiteit van het gebruik en onderhoud. In de praktijk worden kussens vaak vervangen op het moment dat ze minder comfortabel aanvoelen.

Welke type M line matras is het meest geschikt voor mij?

Een matras is en blijft altijd een persoonlijke keuze. Er zijn verschillende varianten matrassen die beschikken over specifieke eigenschappen. Om te bepalen welke matras het beste bij je past, kun je de M line matraswijzertest doen. Binnen enkele minuten weet je precies welke matras het beste bij je past.

 

Waar kan ik proefliggen op M line matrassen?

Wij beschikken over een uitgebreid netwerk M line verdelers. De M line verdelers zijn stuk voor stuk getraind in het geven van goed en professioneel slaapadvies. Middels de M line-dealer locator kun je makkelijk en snel een M line verdeler in jouw regio vinden.

 

Welke bodems zijn geschikt voor een M line matras?

De drukverlagende eigenschappen van de M line matrassen komen het best tot hun recht wanneer de matrassen worden gecombineerd met kwalitatieve lattenbodems (minimaal 28 latten) of boxsprings. De M line boxsprings en de Multi Motion bodems zorgen echter voor de meest optimale combinatie omdat deze perfect op elkaar zijn afgestemd.

 

Heb ik de juiste matras ontvangen?

Je kunt aan de hand van de productsticker in de matraskern het type matras herkennen. Hier staat een code op, waarin zich één van onderstaande afkortingen bevindt:

  • K1 = Motion 1
  • K2 = Motion 2
  • K3 = Motion 3
  • K4 = Motion 4
  • K5 = Motion 5
  • K6 = Motion 6
  • K7 = Motion 7
  • K8 = Motion 8

 

Waarom werkt mijn elektrische boxspring niet?

Tijdens de montage wordt de stekker niet altijd ingeplugd. Controleer dus of deze correct in ingeplugd. Mocht dit niet het probleem zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Past mijn inlegbodem bij iedere ledikant?

Een vlakke Multi Motion I inlegbodem past perfect in elk ledikant. Het elektrische model van dit product maakt echter gebruik van een blokmotor met opdrukarm. Dit mechanisme kan bij bedconstructies met dwarsbalken problemen geven.

Ik wil graag een klacht indienen, hoe kan ik dit doen?

Mocht je onverhoopt een negatieve ervaring met onze producten of service hebben, neem dan contact op met je M line verdeler waar je product is aangeschaft.

Voor overige vragen kan je contact opnemen met onze klantenservice via:

Tel: 0413-243050
E-mail: klantenservice@mline.nl

 

 

Geen antwoord
op je vraag?
Neem dan contact op met:

Geen antwoord<br/> op je vraag?<br/><span>Neem dan contact op met:</span>

Bij vragen over producten


M line Klantenservice:
Op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur.
Op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

Tel: +32 380 835 09
E-mail: klantenservice@mline.be Bereik ons via Whatsapp


Contact voor bedrijven:
Tel: 0413-243051
E-mail: info@mline.nl

Ervaar de M line collectie

Ervaar de M line collectie


zoek je M line verdeler

Deze site is onderdeel van DBC Nederland B.V.

Linie 27, 5405 AR Uden
KvK-nummer: 17134757
Btw-nummer: NL009205093B01

Weet je niet welk matras de juiste keuze is?

Op zoek naar een verkooppunt bij jou in de buurt?

Vragen? Wij zijn bereikbaar!

Advies nodig?

Bel of chat met een slaapexpert en stel direct je vraag. Momenteel zijn onderstaande contactopties beschikbaar: